Blik

Borstvoeding.

Ingeblikt zal borstvoeding nooit worden. Het is geen fabrieksproduct. Tenminste, je schijnt er ijs van te kunnen maken; kaas blijkt weer een stuk ingewikkelder. Maar of moedermelkijs een grootschalig succes wordt, ik betwijfel het. Het klopt niet, moedermelk als verkoopproduct. De borstvoedingsrelatie past niet in blik, het is niet hard of koud, heeft geen scherpe randen na opening. Het raakt niet op door het te gebruiken. Het is niet gehomogeniseerd, het bevat geen toevoegingen, het kan niet over datum raken. Het is niet onpersoonlijk. Sterker nog, het onderwerp doet de emoties vaak hoog oplopen. Omdat je kind je na aan het hart ligt. Omdat borstvoeding gaat over de meest intieme relatie die je zult hebben: moeder-kind.

Méér nog dan op een verpakkingsmethode, doel ik met de titel van dit blog dan ook op visie. In ‘blik’ wil ik mijn kijk op borstvoeding en aanverwante zaken delen. Informatie, reactie op nieuwsberichten, gedachten, leesvoer. Zoveel  mogelijk met bronvermelding. Opinie en informatie kan immers beter op waarde geschat worden, als je weet waar het vandaan komt. Daarover meer in mijn volgende blog.

Linda.

Leave a Reply

