poepverhaal

Ik doe dus aan BZC. Luierloos. Kleine beeb van 6 maanden houdt haar plas netjes op tot ik haar boven de gootsteen/pot/wc houd en pssss zeg (of tot ik te lang haar gemopper negeer), waarop ze met een brede lach een fonteintje plast.

Een van de fijne dingen aan BZC is dat het schoon is en veel was scheelt. Na de overgangsperiode, waarin je regelmatig ondergeplast wordt en beeb net naast de hydrofiel poept die je onder de bips had gelegd, komt de dag dat je de machine niet meer gevuld krijgt met witte was en je bed ochtend na ochtend droog is. Wat hier overigens mét luier niet lukte, aangezien beeb elke ochtend een megaplas deed die haar katoentje deed overlopen.

Helemaal tevreden met mezelf en de baby lag ik zo gisteravond te luisteren naar het prinsesseverhaal dat manlief onze kleuter voorlas, met beeb zittend op mijn blote buik. Nu was ze die dag nogal onrustig, waarschijnlijk had ik iets verkeerds gegeten of kwam er een tweede halve druif iets minder soepel haar verteringssysteem door. Ze zat, dus. Op mijn buik. Te genieten van het verhaal voor grote zus. Dacht ik. Tot ik iets warms voelde… Ik til beeb verschrikt de lucht in; poep in m’n navel! Terwijl papa haar afvoerde naar de badkamer kreeg ik een rol wc-papier en een washandje van een luid schaterende kleuter. Die het hele gebeuren een reuze mop vond. En beeb was zo tevreden als ze die hele dag nog niet geweest was.

Leave a Reply

