Zomaar

Zomaar een gesprek.

Hoi jij ook hier?

Ja. Ik ben een beetje apart gaan zitten, dat vind ik lekker rustig. Er wordt vaak zo geschreeuwd tegen de kinderen, tja dat vind ik zo… nou ja. Niet fijn voor de kinderen. Boosheid om van die kleine dingen. Het leven kan zo om zijn, en wat is dan werkelijk belangrijk? Toch vooral dat je geniet van elkaar?

Op het schoolplein valt me ook vaak op dat er zo vergeleken wordt. Terwijl, is het nu echt belangrijk of je kind sneller of beter is dan dat van de buurvrouw? Nou, volgens mij niet hoor. Laat ze lekker op hun eigen tempo ontwikkelen. En elk heeft weer zijn eigen interesse.

Weet je, kinderen kan je wel proberen te beknotten, maar het is toch heerlijk als een kind eigenzinnig is! Dat moet je koesteren. Ik heb er één die de wereld rondreist en leeft op een dollar per dag. Prachtig toch? En ze een beetje de ruimte geven om te zichzelf te zijn is ook veel gezelliger. Als ik uitga en mijn oudste komt het café binnen dan word ik getrakteerd op iets te drinken, en ik word voorgesteld aan vrienden en vriendinnen. Hij vraagt of ik genoeg geld heb om thuis te komen. Tot verbazing van mijn eigen vrienden, die vooral veel strijd hebben met de kinderen over uitgaanstijden enzo.

Oh, wat heerlijk! Je baby krijgt nog borstvoeding. (blik naar mijn drinkende baby) Dat mis ik wel hoor. Maar ja, de mijne willen niet meer hè (lacht).

Ja. Soms kan je iemand wel zoenen.
zwemmen 032

Leave a Reply

