project-trio

Ik heb het druk deze maand! Ik ben bezig met een aantal projecten.

tip 1: Lindar, Creatief Ouderschap

Ik ga verhuizen en uitbreiden! Er komt een nieuwe website waarop al mijn activiteiten te volgen zijn. Ik ga workshops organiseren en lezingen geven, al mijn schrijfactiviteiten zal ik bundelen en plaatsen, en natuurlijk blijf ik bloggen. Allemaal onder de noemer ‘Creatief Ouderschap’, spelen met mogelijkheden. Mensen zijn allemaal mens, en er is veel te zeggen over wat wij allemaal gemeenschappelijk hebben. Daar zal ik ook over blijven schrijven, kennis uit antropologische hoek, de natuurlijke fysiologie van baby, kind en mens in het algemeen en kennis van het proces van hechting liggen aan de basis van mijn schrijven en vertellen. Tegelijkertijd zijn we allemaal uniek, we nemen onze persoonlijkheid mee en onze kinderen ook. Ouderschap draait om de relatie die je met je kind hebt, het gebeurt tússen mensen. Interacties zijn dynamisch, Creatief Ouderschap heeft oog voor deze dynamiek en oog voor ieders eigenheid.

Binnenkort zal ik de website hier plaatsen, ik ben hard aan het werk om de site op orde te maken. Nu alvast een foto als voorproefje:

tover5

tip 2: Kroost, ouderschap zonder fratsen!

Ik werk samen met twee gouden vrouwen, Gabriëlle Jurriaans en Hiranthi Molhoek, aan de community ‘Kroost, ouderschap zonder fratsen! Maar mét heel veel ♥’. De lancering van de website zal plaatsvinden op zaterdag 28 september, 20.00 uur.  We zijn achter de schermen druk bezig met het schrijven van mooie columns, sterke teksten over Onvoorwaardelijk Ouderschap, en meer.  Ondertussen zijn we te volgen via Facebook, Twitter en LinkedIn, en het forum is ook al online. Kroost is te vinden op http://www.kroost.org!

krrost teaser

tip 3: hoofd, hart en je huilende baby

13 september geef ik een lezing over huilen, aanleg en cultuur, over troost en hersenontwikkeling. Lees hier meer! Op het Kiind festival zal ik alles vertellen over het geluid dat je tot in je ziel raakt: een huilende baby. Wat nu eigenlijk ‘normaal’? Huilen alle baby’s? Is ‘stil’ hetzelfde als ‘kalm’? Werkt slaaptraining? Wat heeft een huilende baby nodig? Huilen en hersenen, hoe zit dat? Hoofd, hart en je huilende baby.  Een dosis wetenschap, een snuif gevoel, en de link tussen beide. Want een huilende baby laat je niet koud.

hoofd hart en je huilende baby-2

Leave a Reply

