Luizen bij de koffie!

Vanavond ging de website van Kroost, ouderschap zonder fratsen! online. Ik ben, als Maker van Kroost, behoorlijk trots op het resultaat. Lees hier het welkomswoord: KLIK! 

Mijn eerste column voor Kroost gaat over dingen die nu eenmaal moeten, luisteren, en de (on)zin van onderhandelen.

Luizen bij de koffie

‘De luizen op mijn hoofd vind ik wel gezellig mama’. Ik ben al weken aan het kammen. Een heel gedoe, met dat lange haar van mijn kinderen. Het levert ook al weken strijd op. Het luizenkammen vinden ze irritant en echt last hebben ze niet van de kriebelbeestjes.

En dus probeer ik hen te overtuigen van het belang van kammen. De beestjes kunnen overlopen naar vriendjes of vriendinnetjes, of naar mij. Jak. Het worden er steeds meer en dan heb je er wél last van. De luizen zuigen bloed. De kinderen zijn niet onder de indruk. ‘Apen eten ze lekker op hè mama!’. Lees meer op de KROOST website!

 

Natuurlijk is er nog meer te lezen, en we zullen regelmatig nieuwe stukken plaatsen.

Leave a Reply

